Indywidualne traktowanie pacjenta

Indywidualne traktowanie pacjenta

Często bywa tak, że nie mamy czasu aby zadbać o kondycję fizyczną, zdrowe jedzenie i odpoczynek. Skutkować to może obniżenie odporności i szybką zapadalnością na różne choroby, jak na przykład grypa, schorzenia układu krążenia czy pokarmowego. Niestety wtedy też nie znajdujemy czasu na wizytę u lekarza. Może to się wiązać z lękiem przed panem w białym kitlu. Wtedy dzwonimy do znajomego lekarza, pielęgniarki lub ratownika i żądamy od niego porady lekarskiej przez telefon. Jest to dość ryzykowne rozwiązanie, gdyż oni nas ani nie widzą, nie mogą zbadać, liczy się tylko wywiad. Wiadomym jest, że prawie każdy objaw inaczej jest opisywany przez każdego człowieka. Medycy przyzwyczajeni są to tych różniących się od siebie interpretacji, ale zanim wydadzą jakieś zalecenia, zawsze mogą się przyjrzeć pacjentowi, zbadać go palpacyjnie i porównać to z wynikami badań krwi, usg czy tomografu. Dzwoniąc do kogoś po poradę, on nie ma takiej możliwości, a my czasem ślepo im wierzymy, że potrafią nas wyleczyć przez telefon. Nic bardziej mylnego. Na szczęście większość medyków, nie godzi się na takie procedery. Zazwyczaj prosi taką osobę, by do niego przyszła. Porada lekarska powinna być wydawana dla konkretnego człowieka, po przeanalizowaniu jego stanu zdrowia. Żaden lekarz nie da takiej samej diagnozy grupce osób, nie poprzedzając tego wnikliwym badaniem każdego człowieka z osobna. Byłoby to nie zgodne z etyką oraz rozsądkiem.